Er du træt af vore ventetider?

Det er vi også!
Derfor arbejder vi stenhårdt på at nedbringe dem.
Du vil derfor opleve ændringer i forhold til tidligere:

 Ventetider i telefonen:

Vi forsøger altid at besvare dit opkald så hurtigt som muligt!
Fremover vil få følgende muligheder når du ringer til os:

  • Samarbejdspartnere, dvs. hjemmesygeplejersker, plejepersonale, apotekere og lægelige kollegaer
  • Er der opstået nye sygdomme eller symptomer indenfor de seneste 7-10 dage som du ønsker vurderet i dag?
  • Ønsker du at bestille en normal tid (ikke akutte problemstillinger) eller forny sædvanlig medicin (dvs medicin som du er løbet tør for, men som ikke kræver stillingtagen inden ny recept.
  • Akut behov for lægehjælp, dvs pludselig opstået sygdom samme dag eller uheld/ulykker.

Ved spørgsmål til lægen som ikke er nævnt ovenfor opfordrer vi til at sende en e-konsultation fra vores selvbetjening.

Generelt om E-konsultationer:

Når du er oprettet og logget ind på selvbetjeningen kan du sende en sikker mail til den behandler der fremgår af listen. Hvis ikke den ønskede behandler er tilgængelig kan det skyldes kursus eller andet fravær.
Det vil ikke være muligt at oprette E-konsultationer fra fredag kl. 16 til mandag kl. 08 samt i helligdage.
Ovenstående er ikke for at begrænse din adgang, men for at give os en reel mulighed for at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt.

Online tidsbestilling:

Det er muligt fra selvbetjeningen at bestille tider til alm. konsultationer, børneundersøgelser og børne vaccinationer.
Når du har valgt ønskede behandler kan du vælge konsultationstypen og tidspunktet. Husk på at ventetiden ikke nødvendigvis er reel og såfremt du behøver en tid før bedes du kontakte klinikken telefonisk.

Modtage opkald fra os:

Der har tidligere været tradition for at man kunne udbede sig et opkald fra lægen.
Dette har vi set os nødsaget til at ophøre med.
Der er flere gode grunde fx. ønsker vi at øge kvaliteten af vore behandlinger (telefonsamtaler er ikke optimale til at diagnosticerer i), nogle gang lange ventetider ved tlf. for patienter der venter et opkald og når tålmodigheden løber ud et forgæves opkald fra lægen. I praksis har det vist sig at det kræver 2-4 opkald inden der er succes.
Vi vil derfor gerne besvare e-konsultationer eller se dig til en konsultation i stedet.

Akuttider:

Er du blevet pludselig syg eller har dine symptomer ikke varet mere end 7-10 dage kan du efter vurdering blive tilbudt en akuttid. En akuttid er beregnet til meget afgrænset problemstilling og er derfor også kortere end sædvanlige tider.

Du bliver ikke tilbudt et bestemt tidspunkt eller læge, men en mødetid og bliver efter din ankomst set hurtigst muligt af først ledige læge inklusiv vores dygtige uddannelseslæger.

Vær forberedt på ventetid!